فیزیوتراپیست خانم حسن پور

کارشناس ارشد فیزیوتراپی از دانشگاه تربیت مدرس تهران

فیزیوتراپیست خانم حسن پور

کارشناس ارشد فیزیوتراپی از دانشگاه تربیت مدرس تهران

  • ۰
  • ۰

نقاط ماشه یا تریگر پوینت، نقاط کانونی در یک باند محکم از عضله اسکلتی هستند. آنها به صورت محلی و در یک الگوی ریفرال، درد ایجاد می‌‍ کنند و اغلب با اختلالات مزمن اسکلتی عضلانی همراه هستند.

تروما حاد یا میکروتروما تکراری ممکن است منجر به ایجاد استرس بر روی الیاف عضلانی و تشکیل نقاط ماشه ای شود.

بیماران ممکن است درد منطقه ای و مداوم داشته باشند که منجر به کاهش دامنه حرکت در عضلات آسیب دیده می شود. این شامل عضلات مورد استفاده برای حفظ وضعیت بدن ، مانند گردن ، شانه ها و کمربند لگن است. نقاط ماشه همچنین ممکن است به عنوان سردرد تنش ، وزوز گوش ، درد مفاصل زمانی ، کاهش دامنه حرکت در پاها و کمردرد آشکار شود.

لمس گره ای از فیبر عضلانی سخت تر از قوام طبیعی ، یافته فیزیکی است که معمولاً با یک نقطه ماشه همراه است. لمس نقطه ماشه به طور مستقیم در ناحیه آسیب دیده باعث ایجاد درد می شود و/یا باعث ارجاع درد به سمت منطقه ریفرال می شود.

از روش های مختلفی مانند تکنیک اسپری و کشش، اولتراسوندتراپی، درمان دستی و تزریق برای غیرفعال کردن نقاط محرک استفاده می شود.

نشان داده شده است که سوزن خشک یکی از موثرترین روش های درمانی برای غیرفعال کردن نقاط ماشه و تسکین سریع علائم است.

  • زهرا حسن پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">